kevin-ku-w7ZyuGYNpRQ-unsplash

Creează conținut care generează trafic și conversii

Auzim adesea specialiști în marketing afirmând că, în prezent, conținutul este rege. Dar oare este adevărat? De fapt, conținutul de calitate este adevăratul rege. Vremurile în care era suficient să respecți recomandările SEO pentru a avea un website care generează trafic și conversii au apus. Bineînțeles, după cum am arătat într-un articol mai vechi, implementarea bunelor practici din domeniul SEO este în continuare extrem de importantă. Cu toate acestea, utilizatorii au devenit mult mai selectivi și părăsesc un website după câteva secunde dacă mesajul acestuia nu îi convinge să rămână. Vestea bună este că dacă reușești să găsești mesajul și tonalitatea potrivită pentru a comunica eficient cu publicul țintă, poți apoi să ajungi la un public mai numeros cu ajutorul email-urilor și al altor mijloace de comunicare incluse în strategia de marketing integrat a companiei.

În acest articol, vom prezenta modul în care companiile pot crea conținut de calitate cu adevărat util pentru publicul țintă. Nu vom discuta despre cum putem alege un subiect relevant sau despre ce modalitate de adresare este mai potrivită și alte asemenea aspecte care diferă de la o companie la alta, ci ne propunem să identificăm instrumente utile, tips&tricks și tipuri de conținut care ne pot ajuta să construim un website cu adevărat performant. 

Înainte de toate, să ne asigurăm că înțelegem conceptul de conținut. Nu dorim să irosim timpul cititorilor noștri cu definiții inutile, însă întrucât pentru o mare parte dintre antreprenori conținutul este echivalent cu articole sau alte tipuri de texte, se impun câteva precizări. Deși articolele sunt un mod bun de a genera trafic și de a consolida relația cu consumatorii, în 2020, nimeni nu își permite să ignore importanța conținutului foto și video. Chiar și conținutul audio poate ajuta companiile să furnizeze informații valoroase publicului țintă. Transformând un articol într-un podcast îi oferim vizitatorului șansa de a accesa conținutul, și de a rămâne pe website, și atunci când este în mișcare. Conținutul foto, video și audio creează o experiență imersivă.

Plasează consumatorul în centrul comunicării

Este esențial ca website-ul companiei tale să furnizeze o valoare adăugată semnificativă pentru a putea sta la baza unei strategii de content marketing eficiente. Înainte de a crea strategia de conținut propriu-zisă, trebuie mai întâi să identifici publicul țintă și să alcătuiești un portret cât mai detaliat al acestuia. Doar astfel vei putea crea un conținut care să răspundă așteptărilor consumatorilor și să le ofere soluții pentru problemele pe care le întâmpină. Evită să insiști prea mult pe activitatea companiei și pe produs, concentrează-te pe client și fii cât mai atent la nevoile sale reale.

Un prim-pas de urmat atunci când îți propui să plasezi consumatorul în centrul comunicării este să nu sacrifici niciodată lizibilitatea conținutului pentru a îndeplini cerințele motoarelor de căutare. Experiența utilizatorilor trebuie să fie prioritară, chiar dacă în anumite situații va fi nevoie de o abordare mai laxă a normelor SEO. Oamenii nu vor citi niciodată un articol în care pe fiecare rând sunt înghesuite o mulțime de cuvinte cheie, indiferent cât de documentat este respectivul articol. Pur și simplu vor alege să părăsească imediat platforma.

Mesajul tău trebuie să atragă întotdeauna atenția consumatorului, iar acest lucru este cu atât mai important în cazul celor mai vizibile fraze ale website-ului: titlurile și subtitlurile. La începutul procesului de creare a unui nou website, este indicat să creezi alături de echipa de marketing mai multe variante de titluri care comunică în mod diferit principalul factor diferențiator al companiei, acel unique selling proposition atât de frecvent invocat de literatura de specialitate. Apoi le poți testa pentru a vedea care dintre acestea performează cel mai bine. Dacă folosești o platformă integrată de marketing precum HubSpot, poți folosi instrumentele oferite de aceasta pentru testare, însă, în caz contrar, există o mulțime de alte opțiuni disponibile online. Acestea permit utilizatorilor să experimenteze cu diferite texte call-to-action, imagini și variante de amplasare, facilitând o optimizare rapidă a website-ului. Includerea butoanelor și a link-urilor în cadrul conținutului este esențială atunci când dorești să creezi conținut care generează conversii, așa că îți recomandăm să parcurgi unul dintre articolele noastre publicate anterior pe acest subiect.

Pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului, folosește alături de text imagini și ilustrații care susțin mesajul. Utilizează, oricând există această posibilitate, imagini reale cu produsul sau cu angajații companiei și evită machetele sau fotografiile generice. Bineînțeles, dacă website-ul companiei tale include și un blog, atunci fotografiile generice sunt o opțiune convenabilă. Există o mulțime de platforme precum Unsplash care oferă imagini stock gratuite, însă dacă îți dorești fotografii premium te poți abona la o bază de date online precum iStock sau ShutterStock.

Numerele sunt cele mai bune argumente

Astăzi, consumatorii au nevoie de mai multe dovezi din partea companiilor pentru a putea avea încredere în informațiile prezentate pe website, fără să se teamă că vor fi manipulați sau dezinformați pentru a cumpăra un produs de care de fapt nu au nevoie.

Mesajele creative, aluzive, excesiv de emoționale sau imperative au stat multă vreme la baza campaniilor publicitare, însă, în prezent, asistăm la o schimbare de paradigmă. Consumatorii moderni nu mai tolerează astfel de mesaje, și caută mesaje cât mai clare și mai factuale. Astfel, pentru a crea mesaje convingătoare fără a renunța la obiectivitate, companiile au început să comunice într-un mod cât mai simplu și să ofere argumente oricând acest lucru este posibil. Date statistice, grafice, studii de piață, toate aceste elemente pot ajuta businessurile să câștige încrederea consumatorilor. Bineînțeles, atunci când cifrele provin dintr-o sursă credibilă.

Totuși, nu toate companiile au acces la astfel de date, însă acestea pot folosi chiar loialitatea anumitor consumatori pentru a-și demonstra eficiența. Acest tip de conținut este cunoscut sub numele de social proof (dovezi sociale).

Social Proof: Puterea recomandării

Includerea testimonialelor într-o secțiune a website-ului este o modalitate accesibilă de a dovedi că o companie a reușit să ofere servicii de calitate consumatorilor sau unei altei companii. Cu toate acestea, pentru a fi cu adevărat eficiente, testimonialele trebuie să fie autentice. Astfel este recomandat ca persoana din spatele cuvintelor să pară cât se poate de reală în ochii utilizatorilor platformei. Pentru a ne asigura că acest lucru se întâmplă, ar trebui să includem cât mai multe informații despre aceasta: fotografie, nume, funcția ocupată.

Pe măsură ce compania se dezvoltă, este indicată colectarea permanentă a feedback-ului de la clienți și actualizarea periodică a testimonialelor pentru ca acestea să rămână recente și relevante.

Dacă nu există voci importante dispuse să ateste calitatea serviciilor companiei, comunitatea online îți poate veni în ajutor. Folosește Yelp, TripAdvisor sau alte platforme  relevante care permit utilizatorilor să evalueze calitatea serviciilor oferite de companii. Recenziile și evaluările pozitive sunt o modalitate excelentă de a câștiga încrederea unor potențiali clienți, așa că nu ezita să afișezi aceste informații într-un mod vizibil pe website-ul tău.

O altă opțiune pentru a câștiga încrederea este aceea de a crea studii de caz convingătoare care subliniază modul în care produsul sau serviciile oferite de compania ta au contribuit la dezvoltarea unor alte proiecte. Un studiu de caz te poate ajuta să spui povestea brandului tău din perspectiva consumatorului și să te poziționezi ca o autoritate recunoscută în domeniu. Spre deosebire de alte forme de social proof, pentru realizarea unui studiu de caz este necesară o investiție semnificativă de timp și resurse. Totuși, beneficiile pe termen lung sunt pe măsură, mai ales dacă incluzi concluzii și date în conținutul destinat email-urilor, newsletter-urilor sau altor mijloace de comunicare.

Dacă blogul companiei publică articole de calitate, nu uita să adaugi butoanele care permit partajarea acestora și aprecierea lor pe rețelele sociale. Poți de asemenea alege să afișezi numărul de likes & shares întrucât acestea atestă relevanța conținutului și conving mai mulți utilizatori să îl parcurgă.

Appendice: Este un blog cu adevărat util pentru compania ta?

Un blog îți va permite cu siguranță să produci mai mult conținut, însă va contribui acest lucru la dezvoltarea accelerată a companiei tale? Suntem tentați să răspundem cu un da hotărât. Deși, conform HubSpot, website-urile companiilor care au și o secțiune de blog atrag cu 55% mai mulți vizitatori și generează cu 126% mai multe lead-uri, trebuie avute în vedere și posibilele obstacole care pot împiedica blogul să performeze conform așteptărilor. Crearea unui blog implică un angajament ce trebuie susținut o perioadă mai lungă de timp pentru a aduce rezultate, astfel că nu este recomandat companiilor care nu doresc să îl includă în strategia lor pe termen lung. De asemenea, strategia editorială potrivită, cunoașterea nevoilor și problemelor consumatorilor sunt factori esențiali pentru succesul unui blog. Nu există garanții. Totuși, un blog va avea un impact pozitiv asupra modului în care website-ul tău este evaluat de motoarele de căutare și, dacă oferă conținut relevant, te poate ajuta să-ți poziționezi compania drept o autoritate în industria aleasă. Indiferent dacă vei alege să creezi sau nu un blog pentru compania ta, conținutul pe care îl vei publica pe website-ul companiei tale trebuie mereu să aducă valoare consumatorilor, chiar dacă acest lucru înseamnă să acorzi mai puțină atenției serviciilor oferite și să pui accentul pe un conținut educativ. Studiile de caz, articolele, cursurile, tutorialele sunt un mod de a atrage consumatori cu adevărat interesați de domeniul de activitate al companiei, cu care echipa de marketing poate dezvolta relații de durată, fără a mai fi necesare campanii agresive de vânzări.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.