Cum să îți construiești o platformă de marketing digital cu WordPress și HubSpot CRM

Daniel Secăreanu

Cuprins

HubSpot și Elementor au anunțat de curând lansarea unui curs gratuit disponibil în HubSpot Academy și care te învață cum să îți construiești un site folosind WordPress, Astra, Elementor și HubSpot CRM.

La o primă vedere, marketing digital poate părea extrem de diferit de activitățile de marketing tradiționale. Există o mulțime de platforme, de formate și de strategii pe care o companie la început de drum le poate testa. Totuși, secretul succesului unei campanii este același indiferent dacă ne gândim la mediul online sau la mediul offline: orientarea spre consumator. Astăzi, folosind tehnologia potrivită, companiile pot crea o relație mai personală ca oricând, adaptând comunicarea din online în funcție de interesele consumatorilor.

Companiile care investesc în prezența lor digitală au șansa de a ajunge direct la publicul țintă cu ajutorul unor targetări exacte și să fidelizeze clienții cu ajutorul unei comunicări construite în funcție de interesele acestora. Folosind platformele potrivite, companiile pot construi un veritabil portret al consumatorului format din toate interacțiunile sale cu brandurile, conținutul sau produsele promovate.

Astfel, pentru a dezvolta o bază de clienți loiali folosind doar campanii de marketing online se impune folosirea unor sisteme care să permită, pe de o parte, gestionarea campaniilor și a relațiilor cu clienții, iar pe de altă parte, crearea de conținut pentru fidelizarea consumatorilor.

Există numeroase configurații posibile care implică utilizarea diferitor tipuri de platforme CMS (Content Management System) și CRM (Customer Relationship Management), însă trebuie avute în vedere mai multe criterii cum ar fi dificultatea implementării sau posibilitățile de integrare oferite de aceste sisteme. Pornind de la aceste criterii, recomandăm antreprenorilor la început de drum două platforme populare în mediul online, care pot fi instalate fără asistența unui specialist, folosind resurse disponibile în mod gratuit, și care oferă posibilități de integrare.

În continuare vom prezenta pe scurt avantajele folosirii ecosistemului format din platformele WordPress și HubSpot.

WordPress

Cu peste 60 de milioane de utilizatori, platformele WordPress stau la baza unei treimi din website-urile active. Acestea sunt de departe cele mai populare sisteme de content management. Succesul WordPress se datorează în egală măsură capacității software-ului de a se adapta unor obiective diferite și comunității care creează permanent resurse utile pentru cei care își construiesc primul website.

User Friendly

Platformele WordPress sunt prietenoase atât cu dezvoltatorii cât și cu utilizatorii și cititorii. Descărcarea și instalarea unei teme nu necesită o pregătire de specialitate, iar interfața intuitivă permite echipei editoriale sau celei de marketing să gestioneze cu ușurință conținutul website-ului creat. Din dashboard-ul principal pot fi create pagini și articole fără să fie necesară scrierea unei singure linii de cod. Imaginile și textul pot fi ajustate folosind comenzi intuitive.

În plus, site-urile WordPress oferă suport pentru mai mulți utilizatori cu permisiuni și sarcini diferite, de la freelanceri care au acces doar la propriul conținut la editori sau administratori care pot crea noi secțiuni în interiorul platformei și pot adăuga noi utilizatori.

Din perspectiva consumatorului sau a clientului, platformele WordPress structurează în mod clar informația și pun la dispoziția utilizatorului mai multe posibilități de navigație. Software-ul oferă suport pentru creare unor website-uri mobile friendly care oferă o experiență de utilizare optimă pe orice dispozitiv.

Versatilitate

Ușurința cu care platformele bazate pe WordPress pot fi instalate și utilizate explică doar parțial succesului acestui sistem, capacitatea platformei de a se adapta unor obiective și strategii de conținut diferite fiind de asemenea importantă. Platformele WordPress pot gestiona mai multe tipuri de conținut: text, imagine, video sau o combinație între acestea.

Astfel, acestea oferă echipelor de marketing libertatea de a crea tipurile de conținut căutate în mod uzual de publicul țintă și nu este necesară utilizarea unui software FTP. Platformele WordPress sunt suficient de flexibile pentru a susține dezvoltarea unor website-uri diferite: de la eshop-uri, la blog-uri și website-uri corporate.

De asemenea, acestea sunt perfect adaptate cerințelor motoarelor de căutare precum Google, oferind posibilitatea indexării cuvintelor cheie.

Personalizare

Poate cel mai important avantaj oferit de platformele de content management create folosind WordPress constă în posibilitatea de a personaliza website-ul prin instalarea unuia dintre cele 55.000 de plugins create de comunitatea de dezvoltatori. WordPress este un software open source, astfel că noi plugins sunt dezvoltate permanent pentru a îmbunătăți funcționalitatea și designul website-urilor.  Există plugins care verifică respectarea unor reguli de SEO, care integrează formulare sau care ajută dezvoltatorii să includă widget-uri și să personalizeze designul.

Designul website-ului în WordPress este realizat pornind de la o anumită temă care trebuie achiziționată (în cazul în care nu este disponibilă în mod gratuit) și instalată. Apoi urmează o etapă de personalizare a website-ului care poate necesita cunoștințe de programare, atunci când se doresc modificări semnificative. Din fericire, există plugins care transformă personalizarea site-ului WordPress într-o experiență intuitivă.

De exemplu, folosind Elementor, oricine poate crea o pagină WordPress utilizând  drag and drop pentru a așeza în locul dorit widget-urile necesare. De la blocuri de text la galerii foto animate,  Elementor permite includerea și personalizarea unei game largi de widget-uri, astfel că echipa de marketing poate crea un website funcțional fără să fie necesare intervenții la nivel de cod.

Mulțumită plugin-urilor website-urile create folosind WordPress se pot conecta cu ușurință la alte platforme, fie că ne referim la rețelele sociale sau la platforme de tip CRM, cum ar fi Hubspot.

Hubspot

HubSpot este o platformă pentru gestionarea relației cu clienții care centralizează informațiile despre consumatori și despre modul în care aceștia reacționează la diferite campanii de marketing sau vânzări, pentru a crea premizele unei comunicări cu adevărat centrate pe client. Sistemul a fost conceput pentru a oferi o soluție cu adevărat integrată care să includă servicii de marketing, vânzări, customer service și e-commerce. Astfel HubSpot pune la dispoziția diferitelor echipe informațiile de care au nevoie pentru a comunica în mod eficient cu potențialii clienți, ghidându-i, etapă cu etapă, spre conversie.

HubSpot oferă suport inclusiv pentru crearea de conținut, fiind disponibilă contra cost o platformă CMS perfect integrată. Totuși, dacă optezi pentru o platformă WordPress, aceasta poate fi cu ușurință conectată la contul tău HubSpot folosind un plugin. Odată instalat și activat, vei avea posibilitatea să te conectezi la contul de Hubspot și să ai acces la anumite resurse direct prin website-ul tău: rapoarte generate de HubSpot , liste segmentate în funcție de un criteriu ales, formulare și ferestre pop-up, funcții pentru email marketing și alte integrări.

HubSpot și WordPress au funcții complementare. Conținutul publicat pe website atrage potențiali clienți, în timp ce platforma de customer relationship management îi ajută să ajungă până la ultimele faze ale procesului de vânzare. În continuare vom vedea cum funcțiile disponibile prin HubSpot pot ajuta echipele de marketing, vânzări sau customer service să construiască relații durabile cu potențialii clienți și să genereze mai multe vânzări.

Centralizare: Toate instrumentele de care ai nevoie într-un singur loc

HubSpot este o soluție completă de marketing și vânzări care integrează tool-uri care permit echipelor de marketing și vânzări să creeze conținut (email templates, landing pages, formulare și ferestre pop-up), să monitorizeze rezultatul campaniilor implementate cu ajutorul rapoartelor și să gestioneze toate informațiile despre clienții și potențialii clienți ai companiei.

În plus, există funcții specializate grupate în pachete speciale care pot oferi mai mult suport echipelor esențiale dezvoltării companiei. Ne referim aici la Marketing Hub, Sales Hub, Customer Service Hub și Commerce Hub.

Automatizare: Mai mult timp pentru ceea ce contează

Atunci când volumul de lead-uri crește, platforma HubSpot permite echipelor de marketing și vânzări să automatizeze anumite procese pentru a avea mai mult timp pentru planificarea strategiei și conturarea mesajelor. Listele pentru email pot fi create conform oricărui criteriu considerat relevant, listele dinamice actualizându-se automat atunci când un nou contact îndeplinește condițiile. Datele de contact ale clienților se actualizează de asemenea în mod automat fără a fi necesară introducerea manuală a informațiilor.

Trimiterea de emailuri poate fi automatizată și legată de realizarea unui obiectiv, însă și membrii echipei pot primi și emailuri care să-i anunțe când un potențial client reacționează la un mesaj primit.

Customer Relationship Management: Fidelizează clienții printr-o comunicare personalizată

HubSpot oferă o mulțime de funcții utile, centralizând informații și automatizând procese, însă eficiența acestora este dată de integrarea lor într-un sistem care a fost conceput pentru a încuraja o comunicare personalizată cu fiecare potențial consumator. Abilitatea platformei de a asocia unui client toate informațiile pe care compania le obține despre acesta prin intermediul campaniilor, al conținutului publicat pe website, al interacțiunilor anterioare cu echipa de vânzări ș.a.m.d., este probabil cel mai important atu al CRM-ului.

Datorită organizării acestor informații într-un mod ușor de înțeles, echipele de vânzări și de marketing pot adapta strategiile potrivite pentru a depăși obstacolele care apar în procesul de vânzare, personalizând mesajele pentru a integra feedback-ul anterior. HubSpot oferă acces la o perspectivă globală asupra etapelor parcurse de fiecare client în procesul de vânzare, precum și asupra resurselor disponibile pentru a-l convinge să avanseze spre etapa de conversie.

În plus, folosind platforma, prima vânzare devine un punct de pornire pentru relația cu un anumit client, aceasta putând fi cultivată în continuare cu ajutorul unor noi campanii relevante sau mesaje de follow-up. Cu alte cuvinte, HubSpot oferă suport pentru activități de Lead Generation, însă marele său avantaj rezidă în suportul pe care îl oferă în procesul de Lead Nurturing.

HubSpot este o platformă complexă care poate avea un impact pozitiv asupra dezvoltării unui business online atunci când este folosită la adevăratul potențial, integrând și alte platforme cum ar fi WordPress. De aceea, echipa Antreprenor Digital a creat un curs care prezintă posibilitățile oferite antreprenorilor de către ecosistemul format de WordPress și HubSpot, urmărind pașii necesari implementării celor două platforme și modul în care pot fi configurate și utilizate cele mai importante funcții pentru a maximiza rezultatele.

Articol publicat inițial pe blog-ul antreprenordigital.ro.

AntreprenoriatTehnologie

Daniel Secăreanu Twitter

Antreprenor digital cu 20 de ani de experiență profesională în tehnologie și marketing. În prezent oferă consultanță startup-urilor ce vor să își accelereze creșterea cu ajutorul tehnologiei.