Email Marketing Automation

COMUNICĂ EFICIENT CU CLIENȚII TĂI

Dezvoltă relații solide cu clienții companiei cu ajutorul unor campanii de email eficiente.
Implementează un sistem de email marketing automatizat.

Mesajul potrivit la momentul potrivit. Orice campanie de succes include aceste două ingrediente, iar acest lucru este și mai ușor de observat când este vorba despre o campanie de email marketing. Desigur, nu există o rețetă care să funcționeze mereu, este nevoie și de un strop de creativitate, de un copy care să pună în evidență mesajul și de o prezentare vizuală convingătoare a acestuia.

Însă nici cel mai persuasiv text sau cel mai memorabil vizual nu pot aduce rezultatele dorite atunci când sunt trimise prea târziu, într-un moment în care potențialul cumpărător și-a pierdut deja interesul pentru brandul care comunică. Astfel, se explică popularitatea tot mai mare a softurilor care permit automatizarea emailurilor cum ar fi MailChimp sau Sendy.

MailChimp este o soluție completă pentru dezvoltarea strategiei de email marketing a companiei tale, oferind posibilitatea de a crea emailuri cu design profesional și de a trimite aceste mesaje exact la momentul potrivit cu ajutorul unor reguli de automatizare.

Astfel, angajații companiei nu au nevoie de o specializare în design pentru a crea un email care inspiră încredere. Trebuie doar să personalizeze unul dintre template-urile predefinite și să adauge imaginile și textul care reflectă cel mai bine mesajul companiei. În MailChimp, poți introduce noi elemente în template sau poți modifica ordinea acestora în mod intuitiv, folosind drag and drop. Imaginile pot fi salvate apoi în Content Studio pentru a putea fi accesate ulterior cu ușurință.

Pe lângă template-uri predefinite pentru emailuri, MailChimp oferă și o serie de reguli predefinite pentru automatizarea trimiterii emailurilor. Folosind diferite reguli de automatizare, marketerii se pot asigura că emailul va fi expediat într-un moment în care mesajul acestuia este relevant pentru consumator. Astfel, companiile pot construi rapid relații cu consumatorii, cu eforturi minime.

austin-distel-Imc-IoZDMXc-unsplash

Regulile de automatizare pot fi personalizate în funcție de o serie de evenimente. Atunci când website-ul companiei are un nou abonat, poți alege să trimiți un simplu mesaj de bun venit sau o serie de emailuri care să creeze treptat o relație mai strânsă între potențialul client și companie. Poți de asemenea alege să trimiți emailuri cu oferte speciale sau mesaje de Sărbători exact atunci când trebuie, în mod automat, fără ca angajații să mai fie nevoiți să ia o scurtă pauză de la masa de Crăciun.

Automatizările bazate pe comportamentul consumatorului, adică pe interacțiunea sa cu o aplicație sau cu un website, sunt cele care creează impresia unui răspuns în timp real și, prin urmare, a unei relații mai personale cu brandul. Trimițând un mesaj personalizat unei persoane care tocmai a instalat aplicația companiei, a trecut la un plan tarifar nou sau a utilizat o nouă funcție, marketerii pot transforma acest moment de interacțiune într-o oportunitate de vânzare a unui nou pachet sau de dezvoltare a loialității față de brand printr-un mesaj de mulțumire etc.

MaiChimp oferă și posibilitatea transformării celor mai noi articole publicate în emailuri trimise automat, astfel încât fanii să fie mereu la curent. Automatizările de tip RSS-to-email sunt în special indicate în cazul website-urilor de știri sau al blogurilor.

Astăzi, MailChimp este mai mult decât un simplu serviciu de email marketing automation, incluzând și numeroase funcții care ajută companiile să automatizeze întregi procese de marketing. Astfel, în cazul în care utilizatorii abandonează produsele înainte de checkout, sau ezită să pună în coș anumite produse care le atrag atenția, aceștia pot primi în mod automat emailuri care să le ofere motivația suplimentară pentru a realiza o conversie. Utilizatorii pot primi automat emailuri care să le propună să reconsidere abandonarea unui anumit produs, dar și recomandări pentru produse asemnănătoare. Odată realizată comanda, MailChimp poate trimite un email de confirmare a acesteia, contribuind la fidelizarea clienților.

Platforma oferă și nenumărate posibilități pentru consolidarea relației cu consumatorul post-tranzacție. Companiile pot opta pentru mesaje de mulțumire sau, pur și simplu, pentru mesaje de follow-up care permit clienților să evalueze experiența de cumpărare.

product-website-igor-miske-unsplash-1920x1080

Analytics

MailChimp nu ar fi ajuns o platformă de email marketing atât de populară dacă nu ar fi inclus și analize pornind de la datele generate de campanii.  Folosind platforma, companiile învață să-și înțeleagă mai bine publicul și să delimiteze corect diferitele segmente, dobândind o perspectivă mai clară asupra consumatorului și asupra preferințelor sale. MailChimp poate genera lookalike audiences (segmente similare), poate prezice anumite informații demografice pornind de la datele existente sau poate propune întregi campanii. Este un tool complet care ajută echipele de marketing să obțină o imagine de ansamblu asupra relației cu consumatorul, fără să neglijeze detaliile.

Chiar dacă MailChimp este de departe cel mai popular serviciu de automatizare a trimiterii emailurilor, Sendy poate fi o opțiune bună pentru companiile care trimit newslettere și doresc să gestioneze mai multe branduri folosind același cont. Sendy oferă mai puține posibilități de integrare cu alte platforme, dar este un serviciu eficient și oferă un cost mai scăzut atunci când este vorba despre trimiterea unui număr foarte mare de emailuri.

Scroll to Top