Marketing online

Marketing

Bine ai venit în lumea marketingului online! Aici există o mulțime de oportunități de dezvoltarea pentru business-ul tău, însă este nevoie de curaj și determinare pentru a găsi strategia potrivită.

Strategia de marketing online nu mai este de mult timp echivalentă cu o strategie de email marketing sau de Google Ads. Pentru ca mesajul unui brand să ajungă la consumator este necesar un mix de canale care să transmită în mod personalizat mesajul brandului sau al campaniei, la  momentul potrivit și într-un mod adecvat platformei de comunicare.

Astfel, în funcție de obiectivele de marketing ale companiei și de resursele disponibilie, strategia de marketing poate include: achiziție de media (tradiționale, dar și social media), email marketing, generare de lead-uri, dezvoltare de conținut, optimizare pentru motoarele de căutare  și ecommerce.

Achiziție de media

Strategiile de achiziție de media online includ cumpărarea de spațiu pe website-uri selectate, campanii de Google Display și Google Search Ads, precum și campanii implementate pe diferite rețele de socializare cum ar fi Facebook, Instagram, Twitter, YouTube sau LinkedIn. Campaniile pot fi optimizate pentru a genera reach, engagement, traffic, video views, app downloads sau pentru a atinge un alt obiectiv, iar marele avantaj al acestora este că că rezultatele sunt măsurabile. Campaniile de online marketing furnizează rezultate și date care pot oferi specialiștilor insight-uri importante privind comportamentul consumatorilor.

Email Marketing

Campaniile de email marketing sunt poate unele dintre cele mai vechi și mai cunoscute metode de a dezvolta o relație cu consumatorii și de a genera vânzări în mediul digital. Cu toate acestea, în prezent, acest lucru constituie deopotrivă un avantaj și un dezavantaj întrucât, pentru a-și face mesajul auzit printre mesajele altor firme, o companie trebuie să trimită mesajul potrivit la moementul potrivit. Astfel, business-urile se dezvoltă atunci când ajung să exploateze la adevăratul potențial platforme complexe de email marketing care automatizează trimiterea unor emailuri personalizate în funcție de dată, de eveniment sau de comportamentul utilizatorului. Cu alte cuvinte, marketerii trebuie să consolideze imediat orice interacțiune cu vizitatorul platormei online pentru a se asigura că mesajul rămâne îîrelevant, și nu se va pierde în inbox. 

Generare de lead-uri

Conceptul de lead generation pare la o primă vedere destul de ambiguu, întrucât implică finalitatea și nu modul în care scopul va fi atins. Însă acest lucru este perfect firesc întrucât fiecare companie își dezvoltă propriul proces de atragere și convertire a consumatorilor. Nu există reguli care să guverneze procesul, doar o serie de bune practici și de strategii deja testate, ce pot fi personalizate uneori în funcție de obiectivele companiei. Lead-urile sunt consumatori care au exprimat un interes față de un brand sau un produs, interacționând cu acesta într-un fel sau altul. Astfel, companiile au un punct de pornire în comunicarea cu aceste persoane și pot încerca să le transforme în clienți cu ajutorul unei comunicări personalizate. Primul pas, obținerea acelei prime interacțiuni cu compania, este însă rezultatul unei strategii complexe de generare de lead-uri care poate include oferte, vouchere, postări de blog, evenimente online sau alte tipuri de conținut online.

Dezvoltare de conținut

În marketing, ideea conform căreia conținutul este rege (content is king) a devenit deja un loc comun. Tot mai multe companii aleg să așeze consumatorul și interesele sale în centrul eforturilor de marketing și comunicare.  Iar, uneori, crearea unui conținut relevant pornind de la propriile produse sau servicii se poate dovedi o adevărată provocare. Dezvoltarea de conținut nu se limitează doar la articole publicate pe bloguri sau pe website-uri de știri, ci ia forme diferite, în funcție de interesele publicului și de platformele preferate. Conținutul video și podcasturile pot fi mai potrivite pentru a atrage un public tânăr, mereu în mișcare, în timp ce publicarea unor rapoarte de piață sau a unor White Papers poate atrage un public de nișă, specializat. Indiferent de media, sau de canale, o campanie bazată pe conținut va avea succes atunci când reușește să aducă valoare consumatorilor. Cu alte cuvinte atunci când există un acord perfect între consumator, conținut și canal.

SEO: Optimizare pentru motoarele de căutare

Unul dintre motivele pentru care generarea de conținut a devenit esențială pentru branduri este, bineînțeles, rolul conținutului în evaluarea unui site web de către motoare de căutare precum Google. Atunci când conținutul și website-uri respectă anumite reguli misterioase, acestea sunt considerate mai relevante pentru anumiți termeni de căutare. Cu alte cuvinte, atunci când conținutul este optimizat pentru motoare de căutare prin respectarea unor bune practici de SEO (Search engine optimisation), website-ul unei companii va fi printre primele linkuri afișate în cazul unor căutări relevante. Regulile conform cărora motoarele de căutare evaluează paginile web se modifică frecvent și sunt adesea destul de complexe. Totuși, optimizarea pentru motoarele de căutare nu se referă strict la optimizarea conținutului și la folosirea de cuvinte cheie relevante, ci implică o optimizare a întregii experiențe de utilizare. Cu toate acestea, pentru majoritatea companiilor traficul organic adus de Google și de alte motoare de căutare este suficient de important pentru a justifica toate aceste eforturi.

Ecommerce Marketing

Strategia de ecommerce marketing include toate eforturile depuse pentru a genera awareness, trafic și, într-un final, vânzări pentru un magazin online. Sună dificil? Chiar este. De fapt, strategia de ecommerce poate include email marketing, campanii plătite pe rețelele de socializare sau campanii de Google Ads, campanii de lead generation și campanii bazate pe conținut. Iar toate aceste campanii se pot dovedi inutile dacă platforma de ecommerce nu oferă o experiență de utilizare în concordanță cu așteptările utilizatorilor. Companiile de ecommerce care prosperă sunt cele care acordă importanță consumatorului și își construiesc strategia în jurul preferințelor acestuia.

Cunoașterea consumatorului, identificarea platformelor și a mesajelor relevante pentru el, și apoi crearea unei strategii comprehensive de marketing online pot părea sarcini imposibile pentru un antreprenor la început de drum, însă echipa antreprenordigital.ro pune la dispoziția companiilor resurse și servicii care le pot ajuta să se dezvolte rapid în mediul online.

Scroll to Top